Nytårstale 2017

Jeg havde helt glemt at jeg havde denne blog.

 

Nå, men de sidste par år har været rimelige begivenhedsløse. Jeg lever stadig i Ringsted, men arbejder nu i Slagelse. Det har jeg ikke lyst til at tale for meget om, da Slagelse er ude på landet i forhold til verdenens centrum hvor jeg bor.

 

Men det giver smør på brødet. Jeg hænger stadig ud med mine to veninder, når de ellers er i byen for de arbejder også udenbys. Der sker ikke så meget her i Ringsted og jobs er der få af. Alt for mange rejser til København og det bliver nok ikke bedre når den nye jernbane åbner, hvis der ellers kommer til at køre tog på den, da regeringen har dummet sig i den grad ved at sætte signaler op som ikke passer med de tog de ejer.

 

Sådan er det med alt det inde fra Christiansborg. Ugennemtænkt og impulsiv. Nu vil man så gøre S-tog føreløse. Så må de maksimalt køre 80 km/t jævnfør EU-regler. I dag må de køre 120 km/t. Langsommere tog og længere transporttid på arbejde. Så kender vi politikkerne igen.

 

Når men 2017 er gået og nu venter 2018. Godt nytår til jer alle.